Litt bilder fra huset

Her kommer første runde med bilder. Vi mangler fortsatt en del på veggene, men det begynner å komme seg. 😉

Dette er husfargen vi har valgt. Fargen på beisen heter kastanje. Vi ser at det blir en del fargeforskjell på huset fordi hovedkledning og omramming rundt vinduer og lignende har ulik struktur og er ulik farge i utgangspunktet. Vi må nok ta et strøk eller to til før fargene blir helt like. (hvis de noen gang blir det) Men alt i alt er vi veldig fornøyd med fargen 😀

Bilde

 

Til bryllupet vårt fikk vi et japansk kirsebærtre av mormoren min. Det har dessverre ikke fått komme i jorden ennå for vi prøver å finne det perfekte stedet på tomten. Hvis noen har erfaring med denne typen trær så gi gjerne en lyd. Ser for meg at det skal stå i et rundt «bed» i plenen, men må undersøke litt hvor dypt jordlag det trenger og hvor stort bedet må være i diameter. Gleder meg veldig til å få se treet i blomst igjen i mai/juni neste år. Det var kjempeflotte blomster på det i år! 😀

Bilde

Ellers har vi som nevnt kjøpt oss et nytt spisebord. Og dette har mulighet for fire innleggsplater. Vi har to innleggsplater i bordet nå, og har plasser til åtte voksne og to barn på endene, og da har vi god plass. Dersom vi virkelig må er det plass til en stol til på hver langside, og med to ekstra plater blir det enda mer plass (max lengde 4,5meter). 😀 Spisestuestolene vi har valgt har en slags lenestol-rygg som gjør at man kan spise seg akkurat passe mett, lene seg godt tilbake og la maten få sige på plass, for så å få plass til masse dessert i tillegg 😉

Bilde

 

Vi valgte planløsningen med to soverom og har derfor ekstra god plass i stuen. I den ene delen har min kjære fått relativt stor frihet, så selv om han ikke har fått en skikkelig mancave, så er ihvertfall den delen av stuen litt mer preget av hans smak og interesser. 😉 Og selv om ikke kinosofaen er akkurat det jeg synes passer best inn i stuen, så må jeg vel innrømme at det er ganske greit å senke stolryggen, heve beina og slappe av forann TV´en i blant. 😉Bilde

Jeg skal legge ut litt flere bilder etterhvert som jeg får måkt resten av huset 😛

 

Kan også informere om at elektrikeren kommer til oss i morgen, så da får vi det i orden også 😀

Ha en finfin dag videre! 🙂

Categories: Uncategorized | 2 kommentarer

Innleggsnavigasjon

2 thoughts on “Litt bilder fra huset

  1. Narve Willersrud

    Det var koslig å se en oppdatering, og så utrolig flott dere begynner å få det, jeg var jo en som savnet en oppdatering etter siste innlegg 25. august i fjor (ref tidligere kommentar) 🙂
    -Håper du legger ut noen flere innlegg og bilder før du stenger bloggen, eller om det eventuelt er mulig å gjøre den privat kun for «medlemmer» / venner!

    Her i Drammen er det fortsatt bare tankene som svirrer, og føler vi ikke kommer store veien enda, men vi jobber fortsatt med saken og Alvsby her også :

    • Hei! Så kjekt at dere følger med oss fortsatt 🙂 Foreløpig kommer jeg nok til å beholde bloggen, og dere som følger skal selvfølgelig få fortsette med det så lenge jeg blogger. Jeg vet at jeg hadde mye utbytte og glede av å følge andre bloggere i husbyggingstiden, (selv om det stort sett bare var svenske bloggere da) så hvis jeg kan hjelpe noen eller inspirere på noen måte så vil jeg jo gjerne det. 🙂 Har dere fått tak i tomt til å bygge på? Håper dere kommer i gang med blogging dere også når husprosessen kommer skikkelig i gang.

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.